Välkommen!!

Välkommen till min blogg där jag bloggar om mitt livspussel som tvåbarns mamma och fru.

tisdag 22 december 2009

Öm i kropp å knopp

igår snöade snöade och snöade det min morgon började med snöskottning från 5 på morgonen..inte kul, dagen fortsatte med snö helvete!!!
efter lunch var det bara att klä på barnen och ut igen lika mycket till att forsla bort...nu har ju inte vi en hergård och en hel fotbollsplan att skotta men endå, det va inte kul.
Så till sisst vad avslutar man en sådan dag med jo då mer skottning!!!
Plogbilen susade förbi och lämnade en fin liten vall och jag tänkte att efter denna dag är det lika bra att ta tjuren vid hornen och skotta bort på studds. Så när plogbilen hade passerat stod jag i givakt och skyfflade snö för glatta livet...vad tror ni hände då??? Jo då plogbilen kom farande för varv två precis när jag var klar, så börja om från början blev det för mig. Ahh fortsätta skotta då!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar