Välkommen!!

Välkommen till min blogg där jag bloggar om mitt livspussel som tvåbarns mamma och fru.

måndag 28 december 2009

ny dag

Så var det en ny dag allt var lugnt å frid fullt på förmiddan. Vi hade hit en fönster montör som satte in ett råglasfönster i badrummet ( äntligen kan man sitta å kissa ifred, utan publik )
Han kommer tillsut förvisso 1 1/2 timme senare än avtalat men det är väll bra för en hantverkare antar jag!!
Han sätter in glaset med mycket möda å förmodligen stort besvär för han levde då om därinne så pass att tavlorna i hallen ramlade i golvet, nåja!!
Han blir klar å vi drar iväg ner på stan för lite små ärenden och går där i godanro när telefonen ringer och min man måste ut och jobba ikväll, ok det går väll bra.
Det är ju inte ofta han får tillfälle att jobba lite extra så det är ju bra tänker vi. Nu skruvar vi upp tempot hhundra åttio grader vi ska hinna äta handla och åka hem innan han kan åka på jobbet...ahhh paniken sprider sig på m ed kläder på ungarna ner i vagnen och bamsekliv mot bilen!!
Driven på Max å hem för att slänga i sig maten...phu!!
Och så hör jag inne från badrummet " VA FAN"..jag springer dit i tron om att min man har gjort sig illa eller något i det stilen...det som hade hänt!!!
EN STOR JÄVLA SPRICKA I BADRUMMSFÖNSTRET ÄR VAD DET ÄR jag instämmer med min mans va fan!!
Ringer fönsterfirman full laddad med jävlar annama och är beredd på att läsa lusen av den jäveln som svarar...men nääää, SEMESTERSTÄNGT!!!!!!!! till 11 januari, hur ska jag hålla ångan uppe till dess??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar