Välkommen!!

Välkommen till min blogg där jag bloggar om mitt livspussel som tvåbarns mamma och fru.

måndag 21 december 2009

Nu var det ett tag sedan jag skrev men det beror på att min man har varit långledig från jobbet och vi har haft häcken full!!
vi har renoverat lill gummans rum, det kommer bli så fint..nu har hon nya tapeter nymålat tak nytt golv och snart en ny dörr, men det måste ju jävlas lite först.
vi var sååå noga med att mäta allt innan vi ¨kte för att köpa dörr och karm!!! Allt bra såå långt
när vi skulle fråga om hjälp fick vi tag på ett ufo som säkert hade problem att komma ihåg sitt eget namn. först står han å frågar 10.000 idiot frågor om karm storleken och vi uppger dem måtten vi fått fram,ok. Då börjar han svamla om dörrar helt plötsligt och vi kommer fram till att vi har dörrar som är ditsatta före 1972j ja ja!!! Då måste ni ha sådana dörrar säger ufot " om ni inte vill byta karmen också" menm hallå!!! Vi har ju precis sagt det och svarat på dina 10-000 frågor om karmar.....ja vi kommer tillslut fram till vilken karm vi ska ha och vilken dörr vi vill ha. vi kommer hem och ska sätta dit karmen, glada i hågen sågar vi ner den gammla ramen åå demolerar denna, här ska in med en ny fin karm!! Ja fint blir det säkert men det var ju inte ett mått som stämde överens så det bidde till att bygga ut en liten bit vägg till och när min kära man och svärfar ska fila till lite..vad händer??? Jo i det ny tapetserade fina rummet där jag nyss städat klart monterat ihop en ny fin byrå och lagt in nytvättade fina kläder.....min man ropar och in kommer jag till ett kritvitt damm moln!!! Ahhhhhh det är bara att börja om med städningen och allt igen och resten av huset också som är täckt av vitt damm...livet ä kul ibland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar