Välkommen!!

Välkommen till min blogg där jag bloggar om mitt livspussel som tvåbarns mamma och fru.

fredag 4 december 2009

Hej å hå!!
Igår kväll fick jag ett ryck som det var länge sedan jag fick, jag lagade massor med mat. Började med gårdagens middag..potatisbullar!! Ja det tar ju inte så lång tid att göra men sedan slog jag till med en 4 dubbel smet till plättar. Perfekt att ha portions förpakningar med plättar i frysen när man har antingen idetorka eller barnen är jätte hungriga NUUU!
Hur som helst medans smeten stod i kylskåpet ett tag drog jag till med å gjorde en bamse form med makaronipudding, vad ha hänt tre maträtter klar på en kväll. Så idag kan jag ju luta mig tillbaka och bara slå igång ugnen å värma på puddingen, mumsigt.
Till lunch som nyss blev avklarad blev det plättar till mig och min dotter, sonen han fick pure Obs!!! ej hemgjord, för i normala fall är jag inte så husmoderlig som det kan låta.
Vad ska man då göra när man inte behöver oroa sig för vad man ska göra vare sig till lunch eller middag?? Ja förmiddagen förflöt fort med lite surfande och litte surr på facebook med vänner samt spela farmville...man blir beroende av dessa spel!!
Så att barnen skulle få göra något roligt dem med försökte jag mig på lite julpyssel..sådant som också ser sååå roligt och rogivande ut på tv, men nää det var inte det irl!!
Dottern sitter med limstiftet och bara tjatar om att hon vill klistra, sonen sitter å gråter för att han är trötter!! Vad ska en mamma göra? Jag löste problemen med att gå och nanna lillen medans stor tjejen tittade lite på tv, nu vill hon inte sluta titta på tv så jag passar på att skriva några rader här, men jag ska snart gå och försöka med julpyssel igen...
Tack och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar