Välkommen!!

Välkommen till min blogg där jag bloggar om mitt livspussel som tvåbarns mamma och fru.

torsdag 3 december 2009

Alla man ser på tv och man hör om julbaka med barn, det ser så ro fyllt ut och mysigt..
No no no alla vi som vet hur det är, vet vad jag pratar om.
Jag skulle först göra rocky road ok då ska man smälta choklad och det vill jag ju inte att min dotter ska göra, hon kan ju bränna sig och inte vill jag sätta en kniv i handen på henne heller. Min lille sån som bara är sju månader sitter till en början snällt i matstolen å jollrar. MEN så bryter helvetet lös, min dotter som har fått tråkigt eftersom det i stort sätt bara är jag som gör allt...har börjat DISKA och det är vatten å skum överallt. Tänk er denna bild: jag står med en kastrull med kokande vatten och försöker hinna med att bryta mer coklad, min dotter står och plaskar vid diskhon lödder å vatten över hela henne hela bänken och snart även hela golvet. Åhh va ro fyllt!!
Min son som inte heller är så road av att mamma springer runt som en yr höna, stora syster leker med något han inte får leka med å ingen tittar på honom eller pratar med honom ( utom mammas hysteriska försök till gullande )
Så han börjar stor tjuta och det finns ingen hejd på det...jag tar upp honom och försöker bryta choklad med honom balanserandes på höften och det enda han vill är att ta chokladen..
Så långt allt tyst han är nöjd, mamma är nöjd eftersom det blev tyst i alla fall....stora syster ja hon tar å häller vätten i en tillbringare som så småningom hamnar på golvet. Gå å hämta skur käppen och hinken, men vart är dem då...jo då ligger dem på varsitt "jätte smart ställe", yrar runt en stund!! Å nej nu måste jag hälla över chokladen i bunken å då kan man ju inte ha en bäbis balanserandes på höften så jag sätter ner honom och då börjar ju han stor tjuta igen....så här håller min kväll på hela hela kvällen för man måste ju koka knäck också!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar