Välkommen!!

Välkommen till min blogg där jag bloggar om mitt livspussel som tvåbarns mamma och fru.

måndag 22 februari 2010

Måndag igen!!

Jaha då vart det måndag igen då, tänka sig att det alltid kommer en till måndag när man nyss tyckte att det var förra måndagen.
I helgen har vi bara tagit det lugnt, på lördag var hela familjen och bowlade, men nästa gång ska vi nog boka barna först innan vi berättar för dottern att vi ska bowla.
Kom in på ett ställe n äää där var det tunering hela dagen så det fanns ingen bana ledig ok då, vad göra jo vi åker till nästa ställe och där får vi tag på en bana men det finns inga blommar som går upp på sidorna....vad resulterar det i då??? Jo min lilla dotter på 3 år får ju inte ner nästan någon kägla det är knapt så att hon kommer fram och hon tappar snabbt intresset å börjar tjata om att vi ska gå å köpa glass i stället, ja ja jag och hon går och köper glass och min man får stå å kasta klot efter klot medans jag å barna sitter och äter glass. Ja ja det va ganska mysigt i alla fall, sedan åker vi och handlar lite innan vi åker hem och lagar mat och äter en mysig lördags middag.
När barnen har somnat tar vi varsin cider och sitter länge och spelar mario på Wiit.
Å söndag gör vi ingenting..vi var knappt utanför dörren det var snöstorm å kalt som bara den så vi satt inne å eldade i kakelugnen hela dan. Men nu är det ju som sagt var måndag och vardan är här med buller å bong..maken är på jobbet och jag har varit ut i tvätt stugan och slängt igång en maskin fixat frukost åt barna kaffe åt mig och slängt på en diskmaskin nu ska vi gå och baka lite matbröd tror jag eller ska jag kanske vänta till lillen ätit lunch och somnat en stund....Svåra dilemman man ställs inför.....Ja just det ja jag har ju fått världens bästa affärs ide men är inte riktiht säker på om jag vågar satsa i dessa tider...det får nog ligga å gro ett tag till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar