Välkommen!!

Välkommen till min blogg där jag bloggar om mitt livspussel som tvåbarns mamma och fru.

söndag 27 december 2009

Snö!!

Då har det kommit massor av snö igen då. igår snöade det hela dagen och yrde, jag gick knappt utanför dörren på hela dagen. Men när kvällen kom och barna hade somnat passade vi på att gå ut å skotta så att maken skulle kunna ta sig till jobbet i morse. imorse var det bara att börja om igen och skotta om än ännu mer snö plus att bilen nästan försvunnit. Tur att vi han med oss innan han började jobba och innan barna hade vaknat.
Så i dag tänkte jag att jag skulle passa på å gå ut med barna en stund och förena nytta med nöje, det vill säga dem får leka av sig lite i snön medans jag skottade resten av uppfarten. Tanken slog mig att jag kanske skulle ta å skotta med snöslungan nu å få bort lite av alla stora högar med snö. jag körde kanske typ två meter sedan bidde det soppa torsk och jag fick återgå till å hand skotta.. Tur att det är så skönt väder i dag i alla fall. Nu sitter jag i soffan å väntar på att potatisbullarna i ugnen ska bli klara så att jag å barna kan äta lite, man blir så hungrig av att vara ute!! mmmmm gott ska det bli!
Tack å hej nu skriver jag nog inget på ett par dar igen, mannen ledig så då får man passa på att umgås med han å barna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar